طرز تهیه پیاز سوخاری با دلستر به صورت چیپسی

طرز تهیه پیاز سوخاری

طرز تهیه پیاز سوخاری با دلستر کاله شکم پر چیپسی نی نی سایت غذای سوخاری پفکی خانگی پنیر

پیاز سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای محبوب در سراسر جهان است و بیشتر در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ ایرانی حرفه ای همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۱ عدد درشت
آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودرنصف قاشق مرباخوری
آب یخیک چهارم لیوان

دستور تهیه پیاز سوخاری

مرحله اول

ابتدا آرد سفید را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر با هم در یک کاسه مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس آب یخ را اضافه می کنیم و در حدی مواد را هم می زنیم که فقط مواد با هم مخلوط شوند، نیاز به مخلوط کردن زیاد نیست.

مرحله دوم

مخلوط کردن زیاد خمیر باعث می شود که اثر بکینگ پودر از بین برود که در نتیجه باعث می شود پیازها پفکی و ترد نشوند. پس از مخلوط کردن خمیر آنرا به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا در دمای آشپزخانه استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه پیازها را به ضخامت یک سانتی متر به صورت حلقه ای خرد می کنیم و حلقه های پیاز را از هم جدا می کنیم. حالا خمیر را جلوی دستمان قرار می دهیم و یک ظرف گود مثل شیر داغ کن را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

به اندازه ای روغن داخل شیر داغ کن می ریزیم که پیازها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. حالا حلقه های پیاز را در خمیر می غلتانیم، سپس در روغن که کاملا داغ شده است می اندازیم تا کاملا پف کنند و به رنگ طلایی در بیایند.

مرحله پنجم

پس از اینکه پیازها طلایی شدند و به خوبی پف کردند آنها را از روغن خارج می کنیم و روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان پیازهای سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات پخت پیاز سوخاری

پیاز سوخاری با پودر سوخاری

اگر بخواهید پیازهای شما ظاهری خشک تر و زیبا تر داشته باشند می توانید از پودر سوخاری نارنجی درشت هم استفاده کنید. برای این منظور کمی جعفری خشک شده را به پودر سوخاری خود اضافه کنید و پس از اینکه پیازها را داخل خمیر زدید در پودر سوخاری بغلتانید و سپس در روغن سرخ کنید.


پیاز سوخاری را می توانید برای دیزاین و سفره آرایی نیز استفاده کنید، این پیش غذای خوشمزه برای دورچین غذاهای فست فودی بسیار مناسب است.


Ingredients for 2 people

1 large onion
White flour 3 tbsp
Corn starch 1 tbsp
Baking powder half a tablespoon of jam
Ice water a quarter of a glass

Recipe for preparing fried onions

first stage

First, mix the white flour with the corn starch and baking powder in a bowl until smooth, then add the ice water and mix until the ingredients are just mixed together, mixing. Not much.

second stage

Mixing too much dough will eliminate the backing effect of the powder, making the onions puffy and crispy. After mixing the dough, leave it for 30 minutes to rest at room temperature.

third level

After 30 minutes, chop the onions to a thickness of one centimeter and separate the onion rings. Now we put the dough in front of our hands and put a hollow dish like hot milk on the heat.

The fourth stage

Pour enough oil into the hot milk so that the onions float in the oil when frying. Now roll the onion rings in the dough, then put them in the oil, which is completely hot, so that they swell completely and turn golden.

The fifth step

After the onions are golden and well puffed, remove them from the oil and place them on a wire rack or towel to remove excess oil. At the end, serve the fried onions with the desired sauce.

همچنین ببینید :

Comments