طرز تهیه خورش به آلو با گوشت چرخ کرده رب انار چاشنی

طرز تهیه خورش به آلو

طرز تهیه خورش به آلو با گوشت چرخ کرده , خورش به آلو با رب انار چاشنی , خورش به آلو کرمان با مرغ , xvc jidi  o va fi Hg 

خورش به و آلو یکی از انواع خورش های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که در فصل پاییز پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی اصیل در ادامه با وبلاگ ایرانی حرفه ای همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میوه به۲ عدد درشت
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۲ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آلو بخارا۱۰ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورشت به و آلو

مرحله اول

ابتدا پیاز را به سلیقه خود به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و به همراه کمی روغن مایع در قابلمه که برای تهیه خورش در نظر گرفته اید تفت دهید تا پیاز سبک و سرخ شود. پس از سرخ شدن پیاز گوشت خورشتی را به صورت قورمه خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زردچوبه هم اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه چوب دارچین را به همراه مقداری فلفل سیاه و ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا حدود یک ساعت گوشت به طور کامل بپزد.

مرحله سوم

در حین پخت گوشت میوه به را به صورت درشت خرد کنید و چند دقیقه به صورت جداگانه در روغن تفت دهید تا منسجم شود و هنگام اضافه کردن به خورش له نشود. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی تفت داده شده را به همراه به که قبلا تفت دادیم به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه به ها کمی نرم شدند آلوهای بخارا را به خورش اضافه می کنیم و دیگر به خورش کاری نداریم تا با حرارت ملایم جا بیفتد.

مرحله پنجم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش نمک خورش را اندازه می کنیم و زعفران دم کرده را نیز به قابلمه اضافه می کنیم. در ۵ دقیقه پایانی هم آب لیمو ترش و شکر را خوب مخلوط می کنیم و به خورش اضافه می کنیم. در پایان خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

نکات پخت خورشت به و آلو

خورش به آلو با مرغ

برای تهیه این خورش خوشمزه با مرغ به دو روش می توانیم عمل کنیم؛ روش اول گوشت مرغ را مانند گوشت خورشتی خرد کنیم و به خورش اضافه کنیم و روش دوم اینکه گوشت را به صورت تکه ای مانند خورشت مرغ اضافه کنیم.

اگر می خواهید برای دستور بالا گوشت مرغ را مانند گوشت خورشتی خرد کنید ۶۰۰ گرم گوشت مرغ احتیاج دارید و اگر می خواهید گوشت را به صورت تکه ای به خورش اضافه کنید باید از ۴ تکه گوشت ران یا سینه مرغ استفاده کنید.


این خورش خوشمزه هم مثل خورش بامیه از خورش هایی محسوب می شود که شاید خیلی ها انرا امتحان نکنند ولی مطمئن باشید اگر این خورش خوشمزه را امتحان کنید از طرفداران پر و پا قرص ان خواهید شد.


دوستانی که عاشق لباس های مجلسی هتند با سایت yippy آشنایی دارند این سایت یک سایت عالی برای خرید و پیدا کردن لباس های مختلف است . در هر سایزی و در هر مدلی می تونید لباس تهیه کنید. جدیدا موتور جستجوی این سایت هم فعال شده که از طریق این لینک می تونید به اون دسترسی داشته باشید.


دوستانی که دنبال ویدیوهای اموزشی هستند و مشکلاتی با فیلتر بودن یوتیوب ندارند می تونند به این کانال مراجعه کنن و از اموزش هاشون استفاده کنند. تو این کانال قرار شده از آموزش های آشپزی خوبی قرار بگیره حتما دنبالش کنید تا در آینده ویدیوهاش براتون بیاد.


منبع : طرز تهیه خورش به آلو

Comments