طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده به روش استانبول

طرز تهیه اسکندر کباب

طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده با مرغ رستوران استانبول xvc jidi hs knv  fhfh

اسکندر کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و معروف کشور ترکیه است که شباهت های به دونر کباب دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ ایرانی حرفه ای همراه باشید.

در سال ۱۸۶۷ اسکندر مقدونی دستور پخت غذای اسکندر کباب را از شهر انتاکیه که شهری مرزی بین ترکیه و سوریه است به بورسا آورد و از همان زمان تبدیل به غذای بومی این شهر تاریخی در ترکیه شد. روش پخت یکی از بهترین غذا‌های ترکیه که اتفاقا به مذاق ایرانی‌ها هم همیشه خوش آمده چندان سخت و پیچیده نیست.

در لیست غذا‌های مشهور ترکیه نام اسکندر کباب در بین سه غذای محبوب ترک‌هاست. بد نیست بدانید نخستین بار اسکندر کباب در شهر بورسا ترکیه تهیه شد و هنوز هم خوشمزه‌ترین اسکندر کباب‌ها در این شهر طبخ و سرو می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلوگرم
ماست چکیده۱ لیوان
آرد سوخاری۴ قاشق غذاخوری
جوش شیرین۱ قاشق مرباخوری
آب سرد۱ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
فلفل قرمز و آویشنبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس کباب
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت اسکندر کباب

مرحله اول

برای تهیه اسکندر کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه آرد سوخاری، جوش شیرین و آب سرد داخل یک کاسه جادار و مناسبمی ریزیم و با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به مواد اضافه می کنیم و مایه کباب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا چسبناک و کاملا منسجم و یکدست شود.

مرحله سوم

حالا مایه کباب را داخل سلفون به صورت شکلات پیج مانند رول کالباس قرار می دهیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم، سپس آنرا از یخچال خارج می کنیم و در فریزر قرار می دهیم تا یک شب استراحت کند و کاملا یخ بزند.


طرز تهیه کباب دیگی گیلانی مشهدی مرغ مجلسی مازندران دونفره ترکیه با سیب زمینی xvc jidi fhf nd d


کباب دیگی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که در گذشته با دیگ های سفالی تهیه می شده است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه کباب دیگی همراه باشید.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از فریزر خارج می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی نرم شود، سپس با یک کارد تیز آنرا به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم، سپس گوشت های برش داده شده را داخل روغن داغ سرخ می کنیم. در کنار این کباب می توانیم مقداری فلفل و گوجه فرنگی هم سرخ کنیم.

مرحله ششم

برای تهیه سس کباب گوجه فرنگی را خرد می کنیم، سپس داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شود، سپس کره را اضافه می کنیم و گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا سرخ شود.


طرز تهیه اکبر جوجه در خانه تصویری با شیر در سرخ کن با دوغ ساناز مینایی اصل کلبادی اصل گلوگاه سریع به خانه برمیگردیم خانم گل آور جواد جوادی


اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای بسیار پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه واقع در استان مازندران می باشد. این غذای خوشمزه امروزه دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان ایرانیان است و به همین جهت کمتر کسی را می توان یافت که با این غذای لذیذ آشنایی نداشته باشد. برای مشاهده این اموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه اکبر جوجه همراه باشید.

مرحله هفتم

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی اش گرفته شود، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس مانند املت به روغن بیفتد و کاملا براق شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس گوجه فرنگی آماده شد کباب ها را به ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم، سپس سس را روی اسکندر کباب می ریزیم. این کباب در ترکیه به همراه ماست چکیده و نان پیتا (دستور نان پیتا را از اینجا ببینید) سرو می شود.


فوت و فن‌های درست کردن اسکندر کباب


برای درست کردن اسکندر کباب از تکه‌های گوشت مرغ (گوشت سینه) به جای گوشت گوساله و گوسفند هم می‌توانید استفاده کنید. تمام مراحل کار به همین ترتیب است.

ترک‌ها معمولا در کنار اسکندر کباب بلغور پخته هم سرو می‌کنند، شما می‌توانید به جای آن از برنج استفاده کنید.

طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده هم مرسوم است. به این ترتیب که گوشت چرخ کرده را مثل مایه ماکارونی درست کنید و دیگر به سس مارینا هم نیازی نیست.

بعضی هم اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده را مثل کباب تابه‌ای خودمان درست می‌کنند. یعنی گوشت را با پیاز رنده شده و ادویه به شکل کباب تابه‌ای در‌می‌آورند و با سس گوجه و ماست چکیده و جعفری خرد شده تزیین و میل می‌کنند.

فلفل ترکی کبابی یا سرخ شده و گوجه کبابی هم در برخی موارد جز مخلفات اسکندر کباب هستند.

یک روش دیگر درست کردن اسکندر کباب خانگی به روش ترک‌ها این است که گوشت را به صورت نوار‌های باریک برش بزنید و در سس مارینا بخوابانید تا مزه‌دار شود. سپس به همان ترتیب گوشت را سرخ کنید. سس گوجه را هم آماده کنید. نان را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و در یک بشقاب بزرگ یا دیس بچینید. سپس ماست چکیده را روی نان‌ها بریزید و تکه‌های گوشت را هم روی ماست بچینید. روی گوشت سس گوجه و جعفری خرد شده بریزید و میل کنید.

روی اسکندر کباب کمی سماق هم بپاشید، معرکه می‌شود.


طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه تابه ای و بادمجان گوشت مخلوط خوشمزه در فر فوت و فن علت خشک شدن   با مرغ چرخ کرده لبنانی


کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی است که از نظر ظاهری و متریال شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد با این تفاوت که این کباب با گوشت مرغ تهیه می شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه کباب کوبیده مرغ همراه باشید.

Comments