طرز تهیه خورش لوبیا سفید مجلسی با مرغ یا گوشت ارومیه

خورش لوبیا سفید ارومیه یک خورش محلی بسیار خوشمزه از شهر ارومیه است که تقریبا شبیه خورش قیمه بادمجان است . امروز قصد داریم طرز تهیه خورش لوبیا ارومیه ای رو به شما آموزش بدیم . مراحل تهیه خورش لوبیا ارومیه ای بسیار راحته و شما به راحتی میتونید اونو درست کنید .

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

طرز تهیه خورش لوبیا سفید مجلسی با مرغ ارومیه بدون گوشت ترکی کاشان عربی xvc jidi o va g fdh stdn

خورش لوبیا سفید یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به ارومیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی ایرانی حرفه ای همراه باشید.


همچنین ببینید : طرز تهیه خورش تره کردی با گوشت یا مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
لوبیا سفید۱ پیمانه
پیاز۱ عدد درشت
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای½ فلفل متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پاپریکابه مقداری کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت خورش لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه خورشت لوبیا سفید مجلسی ابتدا پیاز را پوست می گیریم؛ سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت خورشتی را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شوند، حالا گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و رنده می کنیم، سپس به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود.


همچنین ببینید : طرز تهیه خورش طلا کوله مازندرانی آبکی لنگرود

مرحله چهارم

در این مرحله فلفل دلمه را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه لوبیاها را که از قبل به خوبی خیسانده ایم، آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

لوبیاها را یک دقیقه تفت می دهیم، سپس ۳ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش امد درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایمتر می کنیم.

مرحله ششم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از اینکه آب اضافی خورش کشیده شد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.


همچنین ببینید : طرز تهیه خورش ریواس با مرغ و کنگر و کرفس


دستور پخت خورش لوبیا سفید


مواد لازم خورش لوبیا سفید


لوبیا سفید ۱/۲ لیوان

گوشت گوسفند ۳۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه خورش لوبیا سفید


لوبیا سفید را از شب قبل خیس دهید.پیاز را خرد کنید و داخل روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا گوشت اب بیندازد.پس از اینکه گوشت آب انداخت حدود ۴ لیوان اب جوش داخل قابلمه بریزید ، لوبیاها را نیزاضافه کنید و با حرارت کم اجازه دهید گوشت و لوبیا بپزند.

 پس از اینکه گوشت و لوبیا پختند رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید و به خورش اضافه کنید ، نمک و فلفل را نیز اندازه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد. 

در صورت تمایل میتوانید مقداری ابلیمو در اخر کار اضافه کنید. پس از اینکه خورشت لوبیا سفید جا افتاد در ظرف بکشید و بهمراه برنج و ماست سرو کنید.

Comments