طرز تهیه شیرینی توت فرنگی با نارگیل خانگی نوروز

طرز تهیه شیرینی توت

طرز تهیه شیرینی توت فرنگی با نارگیل شیرینی بادامی سفید خانگی نوروز xvc jidi advdkd j j

شیرینی توت یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی توت
بادام۱ پیمانه سر پر
پودر قند۱ پیمانه سرخالی
شکر۴ قاشق غذاخوری
گلاببه مقدار کافی

دستور تهیه شیرینی توت

مرحله اول

برای تهیه شیرینی توت عید نوروز ابتدا بادام ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و تا دو انگشت بالاتر از سطح بادام ها آب داغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بادام ها در همین حالت یک تا دو ساعت بخیسند و نرم شوند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان بادام ها را با آب سرد آبکش می کنیم و به سادگی پوست شان را جدا می کنیم. پس از اینکه پوس بادام ها را جدا کردیم، آنها را روی دستمال حوله ای پخش می کنیم تا خشک شوند و رطوبشان گرفته شود.

مرحله سوم

پس از اینکه بادام ها خشک شدند، آنها را به همراه پودر قند داخل آسیاب یا میکسر می ریزیم تا به طور کامل پودر شوند. در ادامه یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه می کنیم و به خوبی با مخلوط پودر قند و بادام ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه در صورت نیاز کم کم گلاب اضافه می کنیم تا خمیری سفت و یکدست به وجود بیاید. حالا خمیر به دست آمده را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، به یک قسمت رنگ قرمز می زنیم و مانند توت فرنگی شکل می دهیم.

مرحله پنجم

برای دم توت فرنگی از خلال پسته استفاده می کنیم و در پایان شیرینی ها را در شکر می غلطانیم و کنار می گذاریم. به یک قسمت از خمیر رنگ سبز می زنیم و به شکل سیب حالت می دهیم و برای دم سیب از خلال پسته یا بادام استفاده می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه در شکر می غلطانیم و کنار می گذاریم. به قسمت آخر خمیر هم کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه می کنیم و به شکل زردآلو شکل می دهیم و برای دم زردآلو از خلال پسته استفاده می کنیم و در شکر می غلطانیم.

مرحله هفتم

می توانیم یک قسمت خمیر را هم بدون رنگ به شکل توت شکل دهیم که سلیقه ای است. پس از اینکه شیرینی ها آماده شد آنها را در ظرف دربسته در یخچال قرار می دهیم. قرار دادن شیرینی ها در دمای محیط باعث خشک شدنشان می شود.

مرحله هشتم

ماندگاری شیرینی توت در ظرف درب دار در یخچال تا دو هفته می باشد. اگر می خواهید مدت بیشتری شیرینی ها را نگهداری کنید آنها را در ظرف در بسته در فریزر قرار می دهیم که به این صورت ماندگاری این شیرینی تا ۱ ماه افزایش می یابد.

Comments